Περί διατροφής, γυμναστικής και βοτάνων... ή αλλιώς 'Ζήσε Φυσικά' !

http://zisefysika.blogspot.gr


Ασχολούμαι με το θέμα της διατροφής τα τελευταία 10 χρόνια, αν και από πολύ μικρή θυμάμαι τον πατέρα μου στο οικογενειακό τραπέζι να σχολιάζει το κάθε τι που τρώγαμε, όχι για τη νοστιμιά του, αλλά για τις θρεπτικές ουσίες του. Για παράδειγμα, Τετάρτη μεσημέρι και είχαμε ψάρια, συγκεκριμένα τσιπούρες ψητές με ραδίκια βραστά σαλάτα.... Μας έλεγε, λοιπόν, ότι η τσιπούρα ήταν ο βασιλιάς των ψαριών. Ρωτούσα εγώ το γιατί και μου εξηγούσε πως είχε πολύ φώσφορο και ω3 λιπαρά οξέα. Ξαναρωτούσα λοιπόν πού με βοηθάει το φώσφορο καθώς τρώγαμε. Μου εξηγούσε ότι κάνει καλό στα μάτια μας και στη καρδιά μας. Θα νομίζεις πως ο πατέρας μου ήταν διατροφολόγος ή σε σχετικό επάγγελμα... Καμία σχέση. 
Απλώς, ήθελε κάθε φορά να γνωρίζει τι τρώει και πού τον ωφελεί. Δεν ξέρω πώς τα ήξερε, ειδικά την εποχή του '90 που δεν υπήρχε η σημερινή φρενίτιδα των ω3 και των φυτικών ινών που σήμερα όσο και να μην σε ενδιαφέρει, ξέρεις πολύ καλά τι είναι τα προαναφερθέντα. Μιλάμε λοιπόν για την εποχή που εγώ ήμουν ακόμα παιδάκι και ο αδερφός μου ακόμα πιο μικρός και σίγουρα δεν υπήρχε ίντερνετ, αλλά μόνο βιβλία. Ακόμα και σε τηλεοπτικές εκπομπές πολύ σπάνια έβλεπες να έχουν διατροφικά θέματα. Δεν υπήρχε λοιπόν, μέρα, που να τρώγαμε μαζί και να μην με ενημέρωνε τί έτρωγα, τί ουσίες έτρωγα, ακόμα και τις ποσότητες που μου αρκούν για τις καθημερινές ανάγκες μου. Τώρα που το σκέφτομαι, πολλά πράγματα που γνωρίζω περί διατροφής δεν τα διάβασα από κάπου, αλλά μου τα έμαθε ο πατέρας μου, χωρίς καν να το καταλαβαίνω. 

Κι έτσι, καθώς μεγάλωσα κάθε φορά που διάβαζα άρθρα επιστημονικά για διάφορες τροφές και πού ωφελούν, απλά μου επιβεβαίωναν αυτό που ήδη γνώριζα. Κι έτσι μου έγινε βίωμα, κάθε φορά που έτρωγα κάτι να το αναλύει η σκέψη μου περί τίνος πρόκειται πραγματικά. 
Πιστεύω ότι η διατροφή ενός ανθρώπου είναι το Α και το Ω για την υγεία του. Και όσες δίαιτες και αν κάνεις, όση διατροφή κι αν ακολουθήσεις, αν δεν σου γίνει βίωμα από πολύ μικρό παιδί να σκέφτεσαι πριν ανοίξεις το στόμα σου να φας, πάντα θα κυλάς στις συνήθειές σου. Το ρητό "είμαστε ό,τι τρώμε" είναι πέρα για πέρα πραγματικό. 

Η έμπνευση, λοιπόν, για τη δημιουργία αυτού του blog προήλθε, αφενός μεν από την αγάπη μου και πάθος μου θα έλεγα, για σωστή, ισορροπημένη διατροφή, αφετέρου δε, επειδή  αρκετοί φίλοι και γνωστοί τον τελευταίο καιρό με ρωτούν συνεχώς σχετικά με το τί είναι καλό να τρώνε και τί να αποφεύγουν. Επίσης, με ρωτούν για θέματα γυμναστικής, βοτάνων, συνταγές νόστιμες και οικονομικές, αλλά και πώς να χάσουν κιλά, χωρίς αυστηρή δίαιτα.

Κάθε φορά, λοιπόν, που ανοίγαμε τη συζήτηση κατέληγα να μιλάω για τουλάχιστον 1 ώρα και όλοι να σημειώνουν... Έτσι, αποφάσισα να καταγράψω εδώ όσα έχω μάθει όλα αυτά τα χρόνια και τα έχω εφαρμόσει με επιτυχία. Ελπίζω και εύχομαι το blog μου zisefysika.blogspot.gr να σε βοηθήσει να γνωρίσεις όλα τα μυστικά της σωστής διατροφής και του ευ ζην!

Με αγάπη και μεράκι,
Ολυμπία :)

ΤΑ ΠΙΟ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ